Handelsbetingelser

1. Virksomhedsoplysninger 

Aftalen indgås med: 

DM Greenkeeping Danmark A/S (herefter benævnt DM Greenkeeping) 
CVR: 43947044 
Egtvedvej 8 
6000 Kolding 

Telefon: 7044 4455 

I tilfælde af uoverensstemmelse mellem nærværende Handelsbetingelser og en specifik aftale mellem parterne, har vilkårene i den specifikke aftale forrang. 

2. Tilbud, ordre og accept af serviceydelser 

Kundens anmodning vil Kunden modtage et link, hvor tilbuddet kan tilgås. Kunden kan herefter acceptere tilbuddet på de vilkår og til den pris, som fremgår. 

Det bemærkes, at tilbudsprisen er dynamisk og kan variere afhængigt af sæson, materialepriser mv. Generelle prisstigninger kan ske som følge af inflation, markedsmæssig prisudvikling, ved forøgede omkostninger for DM Greenkeeping eller ved behov for øget lønsomhed og indtjening m.m.  

Kunden vil derfor kunne opleve ændrede priser/vilkår, hvis tilbuddet genbesøges. Det er den på accept-tidspunktet viste pris og vilkår, der er bindende for Kunden. 

Kundens ordrer og bestillinger er bindende for DM Greenkeeping, når Kunden har modtaget en skriftlig ordrebekræftelse. 

Tilbud afgives på basis af én af følgende to muligheder: 

  1. DM Greenkeeping udarbejder et tilbud baseret på optegning på billedmateriale fra offentlige registre, som påføres Kundens tilbud. Er de fysiske forhold væsentligt ændret i forhold til de offentlige registre, er det Kundens ansvar at informere om dette. 

  1. Kunden udarbejder selv sit tilbud baseret på optegning på billedmateriale fra offentlige registre. Er de fysiske forhold væsentligt ændret i forhold til de offentlige registre, er det Kundens ansvar at tilrette dette. Det er ydermere Kundens ansvar at det totale areal, der ønskes serviceret, er korrekt optegnet. 

Det er udelukkende det optegnede areal, der tegnes en serviceaftale på. Ansvaret for korrekt optegning af areal påligger Kunden, uanset om Kunden eller DM Greenkeeping har stået for optegningen. Er der areal, Kunden ønsker serviceret, som ikke er optegnet på tilbuddet udarbejdet af DM Greenkeeping, er det Kundens ansvar at informere om dette, inden servicebesøget finder sted. 

Skulle det på besøgstidspunktet stå klart, at de fysiske forhold ikke stemmer overens med de angivne i det accepterede tilbud, er DM Greenkeeping ikke bundet af tilbudsprisen. Kunden vil blive informeret herom, inden service udføres, Kunden selv kan afgøre, om tilbuddet skal tilrettes, eller servicen skal annulleres.  

Mundtlige tilbud er først bindende i det øjeblik, Kunden har modtaget en bekræftelse på skrift, f.eks. via e-mail fra DM Greenkeeping. 

3. DM Greenkeepings serviceydelse 

DM Greenkeepings serviceaftale omfatter de i tilbuddet specificerede produkter. 

DM Greenkeeping forpligter sig til, under nærværende betingelser samt eventuelle særlige vilkår, at levere serviceydelser med produkter af sædvanlig god kvalitet. 

3.1 Ukrudtsbekæmpelse 

Vi gør opmærksom på, at vi anvender et herbicid som en del af vores ukrudtsbekæmpelse. Er Kundens græsplæne beliggende på en matrikel, hvor der er tinglyst forbud mod anvendelse af sprøjtemidler, er det Kundens ansvar at give os besked herom. 

Vi kan reducere ukrudtet i Kundens græsplæne, men en fuld bekæmpelse må ikke forventes.  

I DM Greenkeeping værner vi om miljøet og følger Miljøstyrelsens retningslinjer. Det betyder, at vi kan reducere det ukrudt, Kunden har i sin græsplæne, men det er en proces, og en fuld og varig bekæmpelse må ikke forventes.  

På besøgstidspunktet bekæmper vi for så vidt muligt det ukrudt, der er synligt i Kundens græsplæne, men vi kan ikke forebygge, at der spirer nyt ukrudt, eller at luftbårne ukrudtsfrø flyver ind på Kundens græsplæne efter vores servicebesøg. Ukrudtet som bekæmpes, forsvinder efter ca. 5-6 uger. Desuden afhænger resultatet af plænens udgangspunkt og hvorvidt vores klippevejledning følges nøje. Så længe Kunden har en fast serviceaftale hos DM Greenkeeping, bekæmper vi løbende ukrudt og styrker Kundens græs, hvorfor Kunden vil opleve, at ukrudtet reduceres fra år til år. Vi gør dog opmærksom på, at Kunden kan opleve, at der forekommer mere ukrudt i græsplænen, hvis plænen er ramt af tørke, da ukrudt er tørketolerant modsat græs, der svækkes i tørke. 

Lave temperaturer og få solskinstimer bevirker, at ukrudtets evne til at optage vores middel reduceres, og vi gør derfor opmærksom på, at vi ikke sprøjter mod ukrudt udenfor vækstsæsonen; typisk fra november til og med februar. 

4. Bestilling af fysiske produkter 

Bestillinger af fysiske produkter sker via DM Greenkeepings webshop.  

Der tages forbehold for fejl i lagerbeholdning – i disse tilfælde vil Kunden blive kontaktet hurtigst muligt.   

Alle priser er dagspriser og kan ikke garanteres i fremtiden. 

5. Betaling 

Der skelnes mellem betaling for køb af serviceydelser og for køb af fysiske produkter via DM Greenkeepings webshop. 

Hvis Kunden vælger at tilkøbe ekstra produkter eller services i dialog med DM Greenkeeping, fremsender DM Greenkeeping et betalingslink til Kunden til betaling heraf. 

5.1 Betaling af serviceydelser 

Ved køb af DM Greenkeepings serviceaftaler er Kunden på en fast aftale, der fortsætter, indtil den opsiges. Se punkt 7 for opsigelse. 

Ved accept af det fremsendte tilbud vælger Kunden, hvordan Kunden ønsker at betale 

Alt efter valg af betalingsform fremsendes fakturaen ud fra dette. Betalingsfristen er 7 dage, fra Kunden modtager fakturaen. Fakturaen vil blive fremsendt på den, af Kunden, angivne e-mail fra vores samarbejdspartner. 

I forbindelse med accept af tilbuddet vælger Kunden desuden, hvilken betalingsmetode Kunden ønsker at anvende ud fra de tilbudte. Hvis Kunden har valgt en betalingsmulighed, som gør at DM Greenkeeping automatisk kan trække pengene fra Kundens kort, så vil den fremsendte faktura oplyse om, at pengene automatisk bliver trukket fra Kundens kort. 

Der kan forekomme prisjusteringer på Kundens serviceaftale. Disse vil i så fald blive sendt til Kundens angivne e-mail senest 15. januar pågældende år i form af en justeret ordrebekræftelse. 

5.2 Betaling af fysiske produkter på webshop 

Ved bestilling gælder de priser, der er anført på bestillingstidspunktet. Alle priser er opgivet i den lokale valuta, inkl. moms. 

Hvis prisen på eller oplysningerne om en vare på webshoppen er forkerte, og Kunden har eller burde have opdaget dette, gælder prisen eller oplysningerne ikke for det pågældende køb. I et sådant tilfælde vil vi kontakte Kunden hurtigst muligt. 

Vi tilbyder forskellige betalingsmuligheder, og Kunden kan vælge hvilken betalingsmulighed, Kunden ønsker at benytte. De betalingsmuligheder, Kunden kan vælge imellem, er altid oplyst i forbindelse med Kundens ordre. DM Greenkeeping forholder sig retten til at ændre, hvilke betalingsmuligheder vi tilbyder, når dette viser sig relevant. 

Betaler Kunden med et betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på Kundens kort eller konto indtil:  

  1. Vi hæver beløbet ved afsendelse af varen, eller  

  1. Pengene bliver frigivet ifølge aftale med kortudsteder 

5.3 Ved forsinket eller manglende betaling 

Betaling skal ske senest 7 dage netto fra fakturadato, medmindre andet er skriftligt aftalt. 

Ved forsinket betaling beregnes en rente på 8 % p.a. + nationalbankens officielle udlånsrente fra forfaldsdagen, ligesom der kan pålægges gebyrer og omkostninger i henhold til gældende lovgivning. Rykkergebyr udgør DKK 100,- for hver rykkerskrivelse i henhold til gældende ret. 

Ved manglende betaling forbeholder DM Greenkeeping sig retten til ikke at foretage efterfølgende servicebesøg eller levere fysiske produkter, før betaling har fundet sted. 

6. Levering af fysiske varer 

Levering af fysiske varer vil ske inden for 1-3 hverdage og pålægges som udgangspunkt et fragtgebyr. Prisen for fragt afhænger af ordrens størrelse og varernes beskaffenhed og beregnes ved tjek ud på webshoppen.  

Du kan læse mere i vores Leveringsbetingelser. 

Det er Kundens ansvar, at DM Greenkeeping har den korrekte leveringsadresse og kontaktinformation 

Det er af afgørende betydning, at Kunden enten  

1) er hjemme til modtagelse af leveringen eller  

2) udfylder en fuldmagt til distributøren, så ordren må leveres uden Kundens tilstedeværelse 

Hvis distributøren forgæves forsøger at levere Kundens ordre uden ovenstående vilkår er opfyldt, vil distributøren tage ordren retur. Hvis muligt leveres ordren i stedet til pakkeshop, men i tilfælde, hvor dette ikke er muligt – f.eks. ved levering af robotplæneklipper, der defineres som Farligt gods vil Kunden blive pålagt et gebyr for forgæves levering i forbindelse med genlevering uagtet Kundens eventuelle opfyldelse af krav til fri fragt ved den oprindelige bestilling. 

Skulle der imod forventning være synlige skader på emballagen ved levering er det vigtigt kunden altid følger retningslinjerne defineret under vores Leveringsbetingelser 

7. Opsigelse af serviceaftale  

Kunden kan opsige serviceaftalen ved at sende en mail til kontakt@dmgreenkeeping.dk. 

Opsigelsen skal ske senest den 15. i måneden før næstkommende, oplyste besøgsmåned jf. ordrebekræftelsen. 

I tilfælde af opsigelse inden serviceaftalen er fuldført, gælder følgende: 

  • Inden sæsonens 1. besøg 
    Hvis Kunden opsiger serviceaftalen senest den 15. i måneden før 1. besøgsmåned oplyst på ordrebekræftelsen, opkræves der ingen betaling i indeværende år, og Kunden får ingen besøg. 

  • Inden sæsonens 2. besøg 
    Hvis Kunden opsiger serviceaftalen senest den 15. i måneden før 2. besøgsmåned oplyst på ordrebekræftelsen, opkræves der kun betaling for første besøg, som udgør 50% af prisen for Basisaftaler og 33% af prisen for Luksusaftaler. Kunden modtager ikke yderligere besøg.  

  • Inden sæsonens 3. besøg 
    Hvis Kunden opsiger serviceaftalen senest den 15. i måneden før 3. besøgsmåned oplyst på ordrebekræftelsen, opkræves der kun betaling for de to første besøg, som udgør 66% af prisen for Luksusaftaler. Kunden modtager ikke yderligere besøg. 

Opsiger Kunden serviceaftalen efter den angivne frist opkræves der betaling for næstkommende besøg, og besøget udføres som anført på ordrebekræftelsen, medmindre Kunden eksplicit frabeder sig dette 

Reklamationer vil blive vurderet ud fra, om serviceforløbet er gennemført i sin helhed, og en eventuel manglende effekt kan ikke nødvendigvis tilskrives en utilstrækkelig service, hvis ikke alle besøg er afholdt. For at opnå det fulde og forventede resultat af vores service, skal alle planlagte servicebesøg i sæsonen være gennemført. Vores service er designet som et samlet forløb, hvor hvert besøg bidrager til det endelige resultat. Hvis en aftale opsiges før alle planlagte servicebesøg, er udført, kan dette medføre et ringere resultat, da den fulde behandling ikke er gennemført. I sådanne tilfælde kan der ikke rettes reklamation over manglende eller utilstrækkelig effekt, da resultatet afhænger af hele serviceforløbet.  

Hvis DM Greenkeeping opsiger serviceaftalen, og alle servicebesøg ikke er udført inden udløbet af opsigelsesfristen, refunderer DM Greenkeeping det forholdsmæssigt betalte beløb ud fra samme principper som ovenfor. 

8. Fortrydelsesret og returnering - Forbruger 

Nærværende afsnit gælder alene for forbrugerkøb.  

Der forekommer almindelig fortrydelsesret på 14 dage jf. forbrugeraftaleloven 

8.1. Fortrydelsesret på serviceydelser 

Fortrydelsesretten på serviceydelser gælder i 14 dage fra aftalens indgåelse.  

Ved fortrydelse gælder, at Kunden senest 14 dage efter indgåelse skal meddele herom DM Greenkeepings Retur- og reklamations portal eller på mail til kontakt@dmgreenkeeping.dk 

Alternativt skal Standardfortrydelsesformularen udfyldes og sendes til DM Greenkeeping. 

Læs mere herom i vores Leveringsbetingelser. 

Hvis Kunden, ved bestilling udtrykkeligt, har anmodet os om at udføre vores servicebesøg inden udløbet af fortrydelsesfristen, accepterer Kunden samtidig, at fortrydelsesretten bortfalder, når servicebesøget er udført. 

Hvis Kunden anvender sin fortrydelsesret rettidigt forud for årets første servicebesøg, opkræves ingen betaling. Hvis betaling har fundet sted, refunderes 100% af det opkrævede beløb. 

Se afsnit 7 for oplysninger om refusion for resterende servicebesøg i sæsonen.  

8.2. Fortrydelsesret på fysiske varer   

Fortrydelsesretten gælder i 14 dage fra modtagelsen af varen. Ved fortrydelse gælder, at Kunden senest 14 dage efter modtagelse på en utvetydig måde skal meddele herom på DM Greenkeepings Retur- og reklamations portal. Alternativt skal Standardfortrydelsesformularen udfyldes og sendes til DM Greenkeeping. 

Ved delvis fortrydelse af købet refunderes leveringsomkostningerne ikke, medmindre andet er aftalt. 

Læs mere herom under DM Greenkeepings Leveringsbetingelser. 

8.3. Returnering af fysiske varer 

Hvis Kunden ønsker at returnere hele/dele af ordren, anbefales alle retursager at foretages gennem DM Greenkeepings Retur- og reklamations portal. Her guides Kunden udførligt igennem den relevante returproces aktuelt gældende for de konkrete produkter returneringen vedrører. Alternativt skal Standardfortrydelsesformularen udfyldes og sendes til DM Greenkeeping. 

Ved fortrydelse af hele ordren refunderer vi den oprindelige fragtomkostning svarende til den billigste standardleveringsform, vi tilbyder. 

Har Kunden valgt en dyrere leveringsmetode end standardlevering, refunderes kun beløbet for standardlevering. Ved delvis fortrydelse refunderes fragtomkostningerne som udgangspunkt ikke. 

Kunden hæfter selv for fragt- og håndteringsomkostningerne forbundet med returneringen af varerne 

Da der er differentierede krav til håndteringen af diverse varer forhandlet af DM Greenkeeping, er det ikke muligt for Kunden selv at vælge frit blandt tilgængeligt returformer, ligesom Kunden ikke anbefales at returnere varer selv uden forudgående registrering på DM Greenkeepings Retur- og reklamations portal. 

Returnering uden forudgående registrering DM Greenkeepings Retur- og reklamations portal må forventes at have betydeligt længere behandlingstid. Har Kunden ikke fulgt anvisningerne anført i Retur- og reklamations portalen, påhviler det Kunden at dokumentere DM Greenkeepings besiddelse af returneret indhold. 

Pengene for returnerede varer tilbageføres til samme konto, som pengene oprindeligt blev trukket fra og vil være retur på Kundens konto senest 5 hverdage efter registrering og godkendelse af returvaren.  

9 Reklamation Forbruger 

9.1 Serviceydelser 

Reklamation forudsætter altid, at klippevejledningen er blevet fulgt, samt at vi har udført den fulde servicepakke.  

Reklamation skal fremsendes til kontakt@dmgreenkeeping.dk og skal inkludere både en beskrivelse og billeder af reklamationen. 

Reklamation skal ske inden for rimelig tid, efter manglen er opdaget. Dog med øje for, at vi arbejder under naturens betingelser. Ukrudtsreduktion og frøspiring sker derfor over en længere periode og er afhængig af de klimatiske betingelser.  

Hvis reklamationen vedrører ydelser, der endnu ikke er fuldt gennemført, herunder hvis ikke alle servicebesøg er gennemførte, forbeholder DM Greenkeeping sig retten til at notere reklamationen og færdigbehandle reklamationen, når alle servicebesøg er afsluttet. 

9.1.1 Ukrudt  

I DM Greenkeeping værner vi om miljøet og følger Miljøstyrelsens retningslinjer. Det betyder, at vi kan reducere det ukrudt, Kunden har i sin græsplæne, men det er en proces, og en fuld bekæmpelse må ikke forventes. På besøgstidspunktet bekæmper vi en stor del af det ukrudt, Kunden har i sin græsplæne, men vi kan ikke forebygge, at der spirer nyt ukrudt eller at luftbårne ukrudtsfrø, flyver ind på Kundens græsplæne efter vores servicebesøg. Kunden kan derfor forvente en ukrudtsreduktion, men en fuld ukrudtsbekæmpelse må ikke forventes. Desuden er det en forudsætning for en reduktion, at vores klippevejledning følges nøje 

Lave temperaturer og få solskinstimer bevirker, at ukrudtets evne til at optage vores middel reduceres, og vi gør derfor opmærksom på, at vi ikke bekæmper ukrudt udenfor vækstsæsonen, som typisk er fra november til og med februar.  

9.1.2 Frøspiring  

Vores græsfrø spirer efter ca. 5-6 uger. Kunden skal dog ikke forvente, at alle græsfrø vil spire, men med tiden vil hullerne lukkes naturligt med hjælp fra de frø, der er spiret, gødningen og korrekt klipning. 

9.2 Fysiske varer 

Der ydes reklamationsret i henhold til købelovens regler. 

Hvis Kunden ønsker at returnere hele/dele af ordren, anbefales alle retursager at foretages gennem DM Greenkeepings Retur- og reklamations portal. Her guides Kunden udførligt igennem den relevante returproces aktuelt gældende for de konkrete produkter returneringen vedrører. 

Skulle der mod forventning være mangler i en ordre tilsendt fra os, skal Kunden kontakte os, inden rimelig tid efter Kunden har modtaget ordren. Husk derfor at tjekke indholdet straks ved modtagelsen af ordren.  

9.3 Håndtering af reklamation 

DM Greenkeeping afgør, hvordan en reklamation håndteres, herunder om afhjælpning sker ved udbedring, om levering eller en anden rimelig løsning. 

Enhver reklamation vil blive vurderet individuelt, og DM Greenkeeping træffer beslutning om den mest hensigtsmæssige fremgangsmåde baseret på omstændighederne. 

10. Fortrydelsesret og reklamation – erhvervsdrivende 

10.1 Fortrydelsesret  

Ved køb foretaget af erhvervsdrivende – herunder køb foretaget med oplysning om CVR-nummer – ydes der som udgangspunkt ingen fortrydelsesret, medmindre andet er skriftligt aftalt. 

10.2. Reklamation 

10.2.1 Serviceydelser  

Kunden skal straks efter udført servicebesøg, gennemgå det udførte arbejde for at sikre sig, at disse er mangelfri. 

Fejl og mangler, der opdages under undersøgelsen af det udførte arbejde ved servicebesøget efter udførelsen, skal skriftligt meddeles straks og senest 7 dage efter servicebesøgets udførelse til DM Greenkeeping. Fejl eller mangler, der er eller burde være opdaget, men ikke er meddelt skriftligt inden for denne frist, kan ikke senere gøres gældende. 

For fejl og mangler der ikke er eller burde være opdaget straks efter udførelsen af servicebesøget gælder 3 måneders reklamationsret. Kunden skal skriftligt reklamere straks efter, at kunden er eller burde være bekendt med fejlen og senest 3 måneder efter udførelsen af servicebesøget.  

DM Greenkeeping forbeholder sig retten til at afgøre, hvordan en reklamation håndteres, herunder om afhjælpning sker ved udbedring, om levering eller en anden rimelig løsning. 

Reklamation skal fremsendes til kontakt@dmgreenkeeping.dk og skal inkludere både en beskrivelse og billeder af reklamationen. 

10.2.2. Fysiske varer   

Kunden skal straks ved modtagelsen, og altid inden varerne tages i brug, bearbejdes eller indbygges, undersøge de leverede varer for at sikre sig, at disse er mangelfri. 

Fejl og mangler, der opdages under undersøgelsen af varen straks efter modtagelsen, skal skriftligt meddeles straks og senest 7 dage efter modtagelsen til DM Greenkeeping. Fejl eller mangler, der er eller burde være opdaget, men ikke er meddelt skriftligt inden for denne frist, kan ikke senere gøres gældende. 

For fejl og mangler der ikke er eller burde være opdaget ved modtagelsen af varen gælder 1 års reklamationsret. Kunden skal skriftligt reklamere straks efter, at kunden er eller burde være bekendt med fejlen og senest 1 år efter leveringen.  

DM Greenkeeping forbeholder sig retten til at afgøre, hvordan en reklamation håndteres, herunder om afhjælpning sker ved udbedring, om levering eller en anden rimelig løsning. 

11. Ansvarsbegrænsning 

DM Greenkeeping er i intet tilfælde ansvarlig for driftstab, tabt fortjeneste eller øvrige indirekte tab og skader af nogen art. 

For krav, som vedrører DM Greenkeepings opfyldelse eller manglende opfyldelse af sine forpligtelser, er Kunden kun berettiget til erstatning for direkte tab. 

DM Greenkeepings erstatningsansvar er på græspleje begrænset til den årlige pris, som Kunden betaler for DM Greenkeepings ydelser. 

Det fremhæves særskilt, at DM Greenkeeping ikke er ansvarlige for skadedyrsangreb, vejrforholdene el.lign. 

Ved skader forårsaget af en robotplæneklipper, der er købt gennem DM Greenkeeping, kan DM Greenkeeping aldrig blive holdt ansvarlig for økonomiske tab.  

12. Ændring af Handelsbetingelser 

Vi forholder os retten til at opdatere vores Handelsbetingelser løbende.  

12.1 Ændring af Handelsbetingelser vedr. serviceydelser til fordel for Kunden 

Ved ændringer i DM Greenkeepings Handelsbetingelser vedr. serviceydelser, som er til fordel for Kunden, vil disse ske uden varsel. 

12.2 Ændringer af Handelsbetingelser vedr. serviceydelser til ugunst for Kunden 

Ved ændringer i DM Greenkeepings Handelsbetingelser, som er til Kundens ugunst vil Kunden modtage en forudgående orientering senest 2 måneder før ændringerne træder i kraft via e-Boks, e-mail, sms, betalingsoversigt, brev, på Kundens regning eller lignende. 

13. Behandling af personoplysninger og billedmateriale  

Som afslutning på hvert servicebesøg tager DM Greenkeeping billeder af Kundens græsplæne med det formål at kunne dokumentere besøget, følge græsplænens udvikling samt for at sikre at vores græsspecialister har et bedre grundlag for at kunne rådgive Kunden telefonisk. Billederne opbevares i vores CRM-system sammen med Kundens øvrige oplysninger og håndteres iht. GDPR-reglerne.    

Kunden er ansvarlig for, at vi altid har aktuel adresse, telefonnummer og mailadresse oplyst. Ændringer skal gives skriftligt på kontakt@dmgreenkeeping.dk.  

Kunden finder vores Cookie- og privatlivspolitik her. 

14. Klage 

Ønsker Kunden at klage, kan der sendes en klage til: kontakt@dmgreenkeeping.dk 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan Kunden sende en klage til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. 

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.  

Klage indgives her: - http://ec.europa.eu/odr.  

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadressekontakt@dmgreenkeeping.dk