Lad Naavimow klippe græsset
Det er vores bedste anbefaling til dig
Generelle spørgsmål
Hvordan opdaterer jeg firmwaren?
Segway opdaterer funktionerne og firmwaren til robotplæneklipperen løbende. Du får derfor den bedste brugeroplevelse og ydeevne ved at opdatere din firmware regelmæssigt/når app’en beder dig om det.
Du kan altid søge efter opdateringer manuelt i appen. Du skal bare følge denne rækkefølge i app’en:
Indstillinger > MOWER > Enhedshåndtering > Firmwareversion.
Her kan du se og vælge, hvis der ligger en ny opdatering klar.
Det vil tage ca. 10-15 minutter at opdatere firmwaren. Under opgraderingsprocessen må du ikke slukke for robotten eller sætte den til at udføre andre opgaver.
For at kunne opdatere din Navimow, skal du sørge for, at:
- din Navimow er i ladestationen
- din Navimow er tilsluttet et netværk med stærkt signal (via 4G eller Wi-Fi)
- batteriet har mere end 20% strøm
Når opdateringen er gennemført, får du besked i app’en. Har du problemer med at opdatere firmwaren, er du velkommen til at kontakte os på telefon 7044 4455.
Bemærk: Visse nye funktioner kræver, at app’en og din Navimow er opdaterede. Du finder alle Segway Navimows udgivelsesnoter her, hvor du kan finde mere detaljerede oplysninger omkring de forskellige opdateringer, der er foretaget.
Kan jeg koble flere Navimow-enheder til én app-konto?
Ja, du kan sagtens koble flere robotplæneklippere til én konto i app’en. Alt du skal gøre er at åbne app’en, gå til Indstillinger og vælger KLIPPER. Her kan du trykke på Skift/Tilføj enhed, hvor du kan tilføje flere plæneklippere.
Hvad er Bladehalt-sensoren?
Det er en sensor, som sidder på siden af maskinen, dér hvor klippehovedet buler lidt ud. Når den er slået til, vil klippemotoren stoppe, hvis den registrerer forhindringer, der kommer for tæt på maskinens knive.
Hvor langt væk kan jeg være fra min Navimow, hvis jeg vil styre den med Bluetooth?
Du kan styre din Navimow med Bluetooth helt op til 20 meter væk, men vi anbefaler, at du holder dig indenfor 6 meter for at sikre et stærkt signal. Alternativt kan du altid bruge WiFi eller mobilnetværk, hvis din Navimow har dét, til at styre robotten, når du er længere væk. App’en giver besked, hvis du er for langt væk til at styre den med Bluetooth.
Hvad er en cyklus?
En cyklus betyder her en opladning, hvor en komplet opladningscyklus betyder opladning til 100%.
Hvor mange plæneklippere kan køre på det samme kort?
Der kan kun køre én plæneklipper på et kort.
Hvilket SIM-kort skal jeg bruge til 4G-modeller, og hvordan fornyer jeg det?
Navimow 4G-modeller er udstyret med et indbygget Vodafone SIM-kort og kan ikke udskiftes derhjemme. Din Navimow kan oprette forbindelse til Vodafones netværk, som TDC er samarbejdspartneren med i Danmark.
For H800E og H1500E leveres der 1 års gratis data. For H3000E leveres der 3-års gratis data.
Derefter kan du tegne et abonnement på 4G-data i Navimow-appen, hvor du også kan se priserne. Simkortets abonnement koster €29,90 pr. år, og du afregner direkte med udbyder igennem app’en.
Bemærk: Hvis du ikke gentegner 4G-data, forbliver dit SIM-kort funktionsdygtigt i 2 år, hvor du stadig kan gentegne og aktivere. Når de 2 år er gået, kan du ikke længere aktivere det. Det vil derfor være nødvendigt at udskifte GSM-modulet, hvilket kun kan gøres af et autoriseret værksted, da selve GSM-kortet er støbt ind i modulet for at undgå problemer med vand og fugt. Det er omkostningstungt for dig som kunde at få udskiftet denne hardware, så du bør overveje dit behov nøje.
Hvorfor skal jeg opdatere firmwaren?
Navimow-ingeniørerne opdaterer løbende funktionerne og firmwaren. For at få glæde af deres opdateringer og dermed en bedre brugeroplevelse anbefaler vi, at du jævnligt tjekker og opdaterer din firmware i app’en. Det sker automatisk, så længe din robot har internetforbindelse, men det kan være en god idé at tjekke manuelt jævnligt.
Kan min Navimow stadig klippe, hvis den mister netværkssignalet?
Når din Navimow aktiveres første gang, skal den være tilsluttet netværket. Hvis netværkssignalet går tabt, kan din Navimow styres via Bluetooth. Hvis hverken Bluetooth eller netværket er tilgængeligt, kan din Navimow stadig fuldføre klipningen takket være GPS-positionering og navigation, men du vil ikke kunne fjernbetjene din Navimow.
Hvordan rengør jeg min Navimow?
Før rengøring, skal du sørge for, at din Navimow er slukket. Din Navimow er vandtæt, så den mest effektive måde at rengøre den på er med en vandslange og en blød børste. Sørg for, at klippedisken roterer frit, og at knivene kan dreje frit.
For korrekt docking skal du med jævne mellemrum rense ladestationen for snavs og mudder. Sørg for, at alle tilslutningsdele af ladestationen, forlængerledningen og strømforsyningen er fri for blokeringer.
ADVARSEL: Brug IKKE en højtryksrenser. Højtryksvand kan lække ind i tætningerne og beskadige elektroniske og mekaniske dele.
Rengør IKKE med alkohol, benzin, acetone eller andre ætsende/flygtige opløsningsmidler. Disse stoffer kan beskadige din Navimow.
Har min Navimow regnsensor?
Ja, H-modellerne reagerer på regnvejr ved at indstille klipningen og køre retur til ladestationen.
Tjek sensoren en gang om ugen, og sørg for at den ikke er dækket af mudder, græs eller andre genstande. Efter rengøring skal du tørre sensorområdet af, så din Navimow ikke registrerer det som regnvejr.
I-serien derimod kører efter en vejrtilpasset algoritme, når den har internetforbindelse, som løbende synkroniseres med vejret i dit område, så maskinen selv ved, hvornår den skal indstille klipningen.
Hvor kan jeg finde serienummeret (SN) på min Navimow?
Du finder serienummeret tre forskellige steder:
- På siden af den originale transportkasse
- På labelen under bunden af robotten
- I app’en under Indstillinger. Tryk på Flere indstillinger og vælg Grundlæggende information.
Hvad er støjniveauet for min Navimow?
Ved græsslåning er det maksimale støjniveau 54dB(A).
Hvad er ydeevnen, når min Navimow klipper skråninger?
Din Navimow kan klippe skråninger, der hælder ca. 21 grader og maksimalt ca. 4,5 grader ud mod kanten af græsplænen.
Kan Navimow køre i regn, sne, hagl og tåge?
Din Navimow kan bruges i regnvejr, men vi anbefaler det ikke, hvis du vil opnå det bedste resultat, da klipning i regn kan få græsset til at klæbe, og din Navimow kan glide. Desuden kan klatter af græsafklip forårsage bare pletter i din græsplæne.
Vi anbefaler ikke klipning i tordenvejr eller sne.
Robotplæneklipperens vandtæthed: IP66 Vandtæt klassificering af ladestation og adapter: IP55
Skal jeg pumpe dækkene på min Navimow?
Nej, det skal du ikke – dækkene er af massivt gummi, så der er slet ingen luft at tabe. Din Navimow kører med 50 mm off-road gummidæk, som især er gode til at køre rundt på græs, og som nemt manøvrerer maskinen rundt i selv komplekse haver.
Hvilken type batteri bruger min Navimow, og hvor længe kan batteriet holde?
Din Navimow bruger et Litium-batteri, som har en levetid på mere end 500 opladninger. Efter ca. 500 komplette opladningscyklusser kan du forvente, at batteriet har en kapacitet på ca. 70%.
Hvordan forbindes min Navimow til ladestationen under opladning?
Når din Navimow skubbes ind i ladestationen, vil ladestrimlen på din Navimow være i fast kontakt med kontaktlisten på ladestationen. Opladningsprocessen starter, og fortsætter indtil din Navimow er fuldt opladet.
Kan jeg installere min Navimow på flere telefoner?
Ja, du kan give andre brugere tilladelse til at styre din Navimow-enhed, hvis de selv har deres egen konto på app’en. Gå ind under Deling af enheder, vælg Del enhed og tryk på Send invitation til den konto, du ønsker at dele med.
Problemløsning - Klipning
Græsafklip sætter sig fast på klingen?
Det er helt normalt, at græsafklip samler sig i knivene og klippefunktionen påvirkes ikke. Bladene kan stadig dreje rundt om skruerne, når de rammer et fremmedlegeme.
Vi anbefaler, at du fjerner græsafklippet løbende, da syren fra græsset kan sløve knivene og tvinge dig til at skifte knivene oftere.
Du kan også fjerne det ophobede græsafklip, når du alligevel skal udskifte knivene.
Uanset hvornår du gør det, så vær opmærksom på, at knivene er meget skarpe. Burg altid beskyttelseshandsker, når du håndterer knivene.
Hvorfor rammer min Navimow genstande, selvom den har VisionFence?
For hvis VisionFence fungerer under kantklipning, kan den registrere reelle grænser som forhindringer og guide plæneklipperen til at bevæge sig væk fra dem. Derfor forbliver noget af græsset på grænsen uklippet. I dette tilfælde kan du deaktivere Edge Vision i appen, så VisionFence ikke fungerer under kantklipning.
Hjulene sidder fast og ikke kan bevæge sig?
- Tjek, om der er meget mudder, græsafklip mm. på hjulene
- Tjek, om hjulene er beskadiget
- Tjek, om der sidder fremmedlegemer fast mellem dækket og skærmen
- Tjek, om der er fremmedlegemer, der har viklet sig rundt om motorakslen
- Tjek, om hjulet sidder fast i blødt underlag såsom sand, grus osv. eller dybe grøfter. Hvis det er årsagen, kan du indstille den bløde jord som øer, hvor din Navimow ikke skal klippe eller fylde områderne ud for at gøre overfladen jævn og flad.
Hvorfor forsvinder mit klippeprogram?
Når din Navimow genstartes bliver klippeprogrammet nulstillet, uanset om der er tale om en manuel genstart eller en automatisk, eksempelvis efter en softwareopdatering. Bare rolig, den har gemt dit kort, så du skal kun kode selve klippetiderne ind igen.
Min Navimow starter ikke på klippekommandoen med det samme?
Der kan gå flere sekunder, før din Navimow starter på klippekommandoen, hvis den har brug for at ændre den planlagte rute. Varigheden afhænger af størrelsen og kompleksiteten af dit
kort. Ændringen af ruten sker, når din Navimow genstartes, eller når klippeprogrammet er 100% fuldført.
Hvorfor kører min Navimow rundt uden at klippe græsset?
Der kan være en række grunde til, hvorfor din Navimow kører rundt på græsplænen uden at klippe:
- BladeHalt-sensoren kan have været udløst i længere tid. Prøv at slukke den og genstarte din Navimow, og se om det ikke virker.
- Satellitsignalet kan være for svagt. Hvis der ikke er nok signal i over et minut, vender din Navimow tilbage til ladestationen, men den skal nok klippe området næste gang, hvis signalet er vendt tilbage.
- Den kan være stødt på forhindringer, som stopper klipningen og får robotten til at ændre retning. Husk at rydde græsplænen inden klipning, eller afgræns områder på din app.
- Græsset kan være blevet for højt. Er det mere end 15 cm højt, vil din VisionFence registrere det høje græs som en forhindring, din Navimow ikke kan køre igennem. Klip græsset ned til 6 cm med et andet klipperedskab og genoptag derefter klipningen med din Navimow.
- Din Navimow kan være på vej frem eller tilbage mellem ladestationen og det punkt, hvor du har indstillet klipningen til at starte.
- Der kan sidde noget fast i klippedisken. Tjek, og sørg forsigtigt for, at der er fri passage. Din Navimow skal altid være helt slukket, og du skal bruge beskyttelseshandsker, når du håndterer knivene – de er meget skarpe.
Hvorfor kører min Navimow ind på en afgrænset ø?
Normalt er det på grund af unøjagtig placering, hvis der er svag satellitsignalmodtagelse. Tjek Navimow-app’ens såkaldte satellitsignaltermogram for at få en anbefaling af steder med god satellitmodtagelse.
Min Navimow kan ikke opnå den ideelle klippeeffektivitet eller batteridriftstid, når batteriet er fuldt opladet?
Aktuel klippeeffektivitet eller batteridriftstid er et testresultat testet på et firkantet fladt sted uden forhindringer. Den faktiske ydeevne kan variere på grund af:
- Din græsplænes udformning, herunder skråninger, bump eller flere kanaler for at forbinde forskellige grænser
- Hyppige retningsændringer i et komplekst kort
- Batteriets alder, som naturligt har indvirkning på ydeevnen
Hvis du ønsker at udskifte batteriet, kan du kontakte os på 7044 4455 eller sende en mail til kontakt@dmgreenkeeping.dk og høre mere.
Min Navimow vender tilbage til ladestationen uden at afslutte klippeopgaven?
Det kan der være flere årsager til:
- Regnsensoren er udløst
- Lavt batteriniveau
- Din Navimow kører udenfor den planlagte klippetid
- Der er svagt satellitsignal, som indikeres ved et gult lys på robotplæneklipperen. Se FAQ omkring det blinkende gule lys her.
Hvorfor stopper knivene med at rotere under klipningen?
Det kan der være flere årsager til:
- Din Navimow klipper ikke, når den kører tilbage til ladestationen, eller når den går til startpunktet for klipningen.
- Hvis græsset er for tykt, vil klippemotoren automatisk gå i selvbeskyttelse og stoppe med at rotere. Sker dét, anbefaler vi at øge klippehøjden eller bruge andre klipperedskaber til at trimme græsplænen til 6 cm eller lavere før klipningen med din Navimow genoptages.
- Der er fremmedlegemer i klemme i knivskiven eller knivene. Hvis det er tilfældet, skal disse fjernes og knivene vil igen kunne rotere.
- Når din Navimow undgår en forhindring, vil bump-sensoren lukke knivene midlertidigt ned. Når denne beskyttelsesmekanisme slår fra igen, vil knivene fortsætte med at rotere.
Min Navimow starter klipning uden manuel betjening?
- Hvis du har startet manuel klippetilstand, vil din Navimow fortsætte med at arbejde, indtil at klippeopgaven er fuldført. Når batteriniveauet er lavere end 10%, vender din Navimow automatisk tilbage til ladestationen og genoptager så klippeopgaven, når batteriet er opladet til 85%. Når klippeopgaven er helt afsluttet, forlader din Navimow den manuelle klippetilstand.
- Hvis du har indstillet en klippeplan, starter din Navimow automatisk klippeopgaven i henhold til tidsplanen. Når batteriniveauet er lavere end 10%, vender din Navimow tilbage til ladestationen og genoptager klipningen, når batteriet er opladet til 85%, indtil klippeopgaven er fuldført.
- Når regnsensoren udløses, stopper din Navimow klipningen vender tilbage til ladestationen. Når vandet på regnsensoren er tørt, fortsætter din Navimow klippeopgaven. Din Navimow vil dog ikke genoptage klipningen, hvis det udenfor det planlagte tidsrum for klipning.
Min Navimow bevæger sig ikke i et regelmæssigt mønster i visse områder?
Det er helt normalt, hvis der er forhindringer i et område, eftersom din Navimow automatisk justerer sit bevægelsesmønster rundt om dem. Vi anbefaler, at du fjerner løsdele, der ligger på din græsplæne, og afgrænser blivende forhindringer via app’en.
Klipningen er ujævn eller pletvis?
Hvis din Navimow begynder at klippe ujævnt eller pletvist, kan det skyldes flere ting:
- Den forudindstillede klippeplan er ikke nok til, at din Navimow kan nå hele området. Udvid klippetiden, så den kan nå hele opgaven.
- Knivene på din Navimow trænger til at blive udskiftet, da de er blevet for sløve.
- Græsset er for højt – indstil klippehøjden til et højere niveau og sænk den derefter gradvist over de kommende uger til den ønskede højde.
- Knivene kan ikke dreje normalt. Det kan skyldes, at knive og klippedisk trænger til en rengøring. Du kan se, hvordan du skal rengøre din Navimow her.
Hvis din Navimow fortsat klipper ujævnt, kan du kontakte os på telefon 7044 4455, så skal vi gøre vores bedste for at hjælpe dig.
Min Navimow kører udenfor grænsen?
Det kan der være flere årsager til:
- Hvis hjulene er dækket af en masse mudder eller græsafklip, kan din Navimow miste grebet. Dette afhjælpes ved at rengøre hjulene.
- Klippegrænsen er sat på en skråning. Hvis den er det, så juster grænsen og sørg for, at hældningen langs grænsen ikke overstiger 10%.
- Ladestationen eller antennen er tildækket eller blokeret. Hvis det er tilfældet, skal du fjerne alle forhindringer, der dækker, blokerer eller omgiver ladestationen eller GNSS-antennen.
- Der er noget, der blokerer eller dækker din Navimows overflade. Hvis Navimow er tildækket kan den ikke fange satellitsignalet ordentligt.
Problemløsning - Batteri og opladning
Min Navimow vender ikke automatisk tilbage til ladestationen?
Der kan af og til ske fejl, når din Navimow skal vende tilbage til sin ladestation. Det her er de mest udbredte udfordringer:
- Svagt satellitsignal. Sørg for, at antennen står, hvor den kan få godt signal, og hold din Navimows overside fri, så der ikke er noget, der ligger og blokerer signalet.
- Dårligt signal mellem ladestation og Navimow. Sørg for at fjerne eventuelle forhindringer omkring ladestationen, som kan blokere signalet.
- Ladestationen eller antenne har flyttet sig. Hvis tingenes placering ikke stemmer overens med dén på din Navimows kort, kan robotten ikke lokalisere dem. Sørg for at ladestationen er korrekt fastgjort og lav så et nyt kort af det område, din Navimow skal klippe.
Har du stadig problemer, er du velkommen til at kontakte os på telefon 7044 4455 eller mail kontakt@dmgreekeeping.dk, så skal vi gøre vores bedste for at hjælpe dig.
Min Navimow viser konstant rødt lys efter reparation?
Hvis din Navimow og ladestation konstant lyser rødt efter reparation, betyder det, at din Navimow og ladestationen ikke er synkroniseret. Kontakt os på telefon 7044 4455 eller mail kontakt@dmgreenkeeping.dk, så skal vi nok hjælpe dig.
Min Navimow kan ikke tænde?
Det kan skyldes, at batteriet er løbet tør for strøm. Sæt din Navimow i ladestationen manuelt, og tjek igen, når den er ladet op.
Hvis du stadig ikke kan tænde for din Navimow efter en grundig opladning, kan du ringe til os på 7044 4455 eller sende en mail til kontakt@dmgreenkeeping.dk, så skal vi nok prøve at hjælpe dig.
Hvorfor står min Navimow på venstre/højre side af ladestationen i stedet for at køre ind i den?
Din placering af ladestationen er forkert. Ladestationen kan have flyttet sig, hvis ikke den har været fastgjort, eller den kan være blevet placeret i et ikke-velegnet område ved installation. Flyt ladestationen til et mere egnet sted og kod et nyt kort, så grænserne igen passer.
Alternativt kan du også flytte ladestationen i app’en, så robotten fremover kører efter den nye placering. Bare tryk på Flyt ladestationen, vælg Jeg har flyttet ladestationen og tryk Kalibrer. Så synkroniserer app’en med den nye placering.
Min Navimows arbejdstid efter fuld opladning er forkortet?
Normalt ældes batteriet efter lang tids brug, og arbejdstiden bliver forkortet. Efter ca. 500 ladninger skal du forvente en batterikapacitet på ca. 70%. Desuden kan arbejdstiden blive forkortet, hvis du kører på en græsplæne med komplekse forhold, såsom langt græs, kompliceret layout osv. Hvis du mener, at der er behov for at batteriet bliver skiftet, så kontakt os på telefon 7044 4455 eller kontakt@dmgreenkeeping.dk.
Min Navimow vil ikke oplade?
Hvis din Navimow hverken viser lyseffekter eller tænder, når den er tilsluttet en fungerende ladestation, tyder det på, at din Navimow har en opladningsfejl. Det kan skyldes:
- En kortslutning – I dette tilfælde kræver det, at du kontakter os på 7044 4455 eller kontakt@dmgreenkeeping.dk.
- Fejl på kablerne. Tjek, at alle kabler er ordentligt samlet og sidder korrekt i stikkontakten. Tjek også kablerne for tydelige brud eller fejl på stikkene.
- Omgivelsestemperaturen er for høj eller for lav til, at Navimow kan oplades. Når omgivelsernes temperatur er over 40°C eller under 5°C, kan din Navimow ikke oplades. Vi anbefaler, at du opbevarer din Navimow indendørs, i et frostfrit/isoleret skur eller lignende, indtil temperaturen igen er stabil.
Ladestationen virker ikke?
Det kan der være flere årsager til:
- Batteriet har en indbygget temperaturbeskyttelsesfunktion. Temperaturbeskyttelsen aktiveres ved 0 og 40°C, og batteriet oplades ikke, medmindre temperaturen når 5°C og er under 40°C.
- Ladestationen er ikke tilsluttet strømforsyning. Tjek strømforsyningen.
- Kontaktlisten er beskidt og ladestationen og Navimow kan derfor ikke forbindes. Rens kontaktlisten for skidt.
Opladningstiden og klippearbejdet er kraftigt reduceret?
Batteriets levetid afhænger af, hvor ofte din Navimow bruges og den samlede arbejdstid. Jo hyppigere den bruges, jo mere reduceres batteriets kapacitet. Det er normalt for batteridrevne enheder.
Batteriet kan bevare mere end 70% af sin oprindelige kapacitet ved 500 komplette opladningscyklusser. Hvis driftstiden er væsentligt kortere end normalt efter fuld opladning, og hvis din Navimow klipper utilfredsstillende, anbefaler vi dig at kontakte os for at høre nærmere om dine muligheder for udskiftning af batteriet. Du kan kontakte os på telefon 7044 4455 eller kontakt@dmgreenkeeping.dk.
Problemløsning - App
Min Navimow blinker gult?
Hvis din Navimow blinker gult en gang i mellem, og den generelt nemt kan finde hjem til ladestationen, behøver du ikke bekymre dig. Det er et lejlighedsvist problem, der kan opstå under daglig brug. Hvis du har en I-model, som blinker gult under klipning, hjemtagning eller opsætning, indikerer det, at satellitsignalet er svagt. I Navimow-app’en kan du se et såkaldt satellitsignaltermogram. Termogrammet viser, hvor satellitsignalet er godt, og dermed hvor app’en vil anbefale, at du placerer antennen.
Hvis din Navimow derimod konstant har problemer med satellitsignalmodtagelse, kan der være flere årsager:
- Satellitsignalet bliver blokeret i haven. Kontroller at antennen er installeret i et åbent område, og opret en afgrænset ø de steder, hvor satellitsignalet eventuelt er blokeret.
- Firmwareversionen af din plæneklipper er for gammel. Tjek, om der er en opdatering af firmware i din Navimow-app og installér eventuelle opdateringer.
- Hardwaren på GNSS-antennen er defekt. Tjek lyseffekten af GNSS-antennen. Hvis antennens lyseffekt ikke vises, er der et problem med GNSS-antennen.
Hvis GNSS-antennen er defekt eller din robotplæneklipper bliver ved med at blinke gult og have sporadiske udfald, er du velkommen til at kontakte os på telefon 7044 4455 eller mail kontakt@dmgreenkeeping.dk.
Min Navimow kan ikke oprette forbindelse til et Wi-Fi-netværk?
- Din Navimow kan være for langt væk fra netværket. Flyt din Navimow tættere på netværket.
- Tjek, om din router kan udsende et 2,4 GHz Wi-Fi-netværk. Navimow kan kun oprette forbindelse til 2,4 GHz Wi-Fi-netværk.
- Tjek, om din Navimow-app har fået tilladelse til at oprette forbindelse til Wi-Fi. Hvis ikke, skal du give tilladelse til det i din app.
Jeg kan ikke oprette forbindelse til min Navimow via Bluetooth?
- Tjek appen. Sørg for, at du bruger Navimow-app’en, og ikke Segway-ninebot-app’en.
- Tjek, om din telefons Bluetooth-forbindelse er slået til. Hvis ja, så skal du kontrollere, om din Navimows serienummer vises under “Min enhed”, “Tilgængelig enhed” eller “Flere enheder”. Formatet på serienummeret er S2RXXXXXXX.
- Tjek, om du har åbnet adgangstilladelsen til Bluetooth og Placering for Navimow-app’en. For at åbne tilladelsen, skal du gå til Indstillinger på din smartphone.
For iOS skal du rulle ned på app-listen for at finde Navimow. Tryk på Navimow-app’en for at åbne adgangstilladelsen til Bluetooth og Placering.
For Android, se venligst ” Skift apptilladelser på din Android-telefon “.