Lad Navimow klippe græsset – det er vores bedste anbefaling til dig

Generelle spørgsmål

Hvordan opdaterer jeg firmwaren til min Navimow?

Segway opdaterer funktionerne og firmwaren til robotplæneklipperen løbende. Du får derfor den bedste brugeroplevelse og mest optimerede ydeevne ved at opdatere din firmware regelmæssigt/når app’en beder dig om det.

Du kan altid søge efter opdateringer manuelt i appen, gå til

Indstillinger>MOWER>Enhedshåndtering>Firmwareversion.

Det vil tage ca. 10-15 minutter at opdatere firmwaren.
Under opgraderingsprocessen må du ikke slukke for enheden eller udføre andre handlinger. Når opdateringen er vellykket, modtager du en pop-up-meddelelse.

For at fuldføre opdateringen skal du sørge for at:

  • Din Navimow er i lade stationen
  • Din Navimow er tilsluttet et netværk, og signalet er stærkt (via 4G eller Wi-Fi)
  • Batteriet har mere end 20 strøm
  • Der ikke er kodet en klippeplan i den efterfølgende time

Hvis opdateringen af firmware giver dig udfordringer, så er du meget velkommen til at kontakte os på 7044 4455.

Bemærk: Visse nye funktioner kræver, at appen og Navimow opdateres til visse versioner.
Du finder alle Segway Navimows udgivelsesnoter her, hvor du kan finde mere detaljerede oplysninger omkring de forskellige opdateringer, der er foretaget.

Kan jeg koble flere Navimow-klippere til én app-konto?

Ja, du kan godt koble flere robotplæneklippere til én konto/app.

Åbn appen, gå til

Indstillinger>KLIPPER>Skift/Tilføj enhed

for at tilføje en plæneklipper.

Hvad er Bladehalt-sensoren?

Bladehalt sensoren er en sensor, som sidder på siden af maskinen, der hvor klippehovedet buler lidt ud. Hvis den er slået til og er blevet aktiveret, stopper klippemotoren.

Hvad er den maksimale afstand fra min Navimow, når jeg bruger Bluetooth-forbindelse til at fjernindstille kortet i appen?

Den maksimale afstand er ca. 20 meter. Hvis afstanden er mere end dette, vises et pop op-vindue i appen. Vi anbefaler, at du er indenfor 6 meter for at sikre en stabil Bluetooth-forbindelse. Er du længere væk end 20 meter fra din Navimow anbefaler vi dig at bruge et mobilnetværk eller wifi til at sende instruktioner til din Navimow.

Hvad er en Cyklus?

En cyklus betyder her en opladning. En komplet opladningscyklus betyder en 100% opladning.

Hvor mange plæneklippere kan køre på det samme kort?

Der kan kun køre én plæneklipper på et kort.

Hvilket SIM-kort bruges til 4G-modeller, og hvordan fornyer jeg det?

Navimow 4G-modeller er udstyret med et indbygget Vodafone SIM-kort og kan ikke udskiftes af dig. Det netværk, Navimow kan oprette forbindelse til, er Vodafone og de udbydere, der samarbejder med Vodafone i Danmark er TDC.

For H800E og H1500E leveres der 1 års gratis data.
For H3000E leveres der 3-års gratis data.

Derefter kan du tegne et abonnement på 4G-data i Navimow-appen, hvor du også kan se priserne.
Simkortets abonnement koster €29.90 / år. Det første år er gratis på alle modeller, på H3000E er de første tre år gratis. Der afregnes direkte med udbyder.

Bemærk: Hvis 4G-data ikke gentegnes, forbliver SIM-kortet funktionsdygtig i 2 år. Gentegning og aktivering kan ske når som helst i løbet af disse 2 år. Når de 2 år er gået, kan du ikke længere aktivere det. Det vil derfor være nødvendigt at udskifte GSM-modulet og dette kan kun gøres af et autoriseret værksted, da selve GSM-kortet er støbt ind i modulet for at undgå problemer med vand og fugt. Der vil være omkostninger for dig som kunde forbundet med denne udskiftning af hardware.

Hvorfor skal jeg opdatere firmwaren?

Navimow-ingeniørerne opdaterer løbende funktionerne og firmwaren. For at få glæde af deres opdateringer og dermed en bedre brugeroplevelse anbefales det jævnligt at tjekke og opdatere din firmware.

Hvis min Navimow mister netværkssignalet, kan den så stadig klippe?

Når din Navimow aktiveres første gang, skal den være tilsluttet netværket. Hvis netværkssignalet går tabt, kan din Navimow styres via Bluetooth. Hvis hverken Bluetooth eller netværket er tilgængeligt, kan din Navimow stadig fuldføre klipningen på grund af GPS-positionering og navigation, men du vil ikke kunne fjernbetjene din Navimow.

Hvordan rengør jeg min Navimow?

Før rengøring skal du sørge for, at din Navimow er slukket. Din Navimow er vandtæt, så den mest effektive måde at rengøre den på er med en vandslange og en blød børste. Sørg for at knivskiven roterer frit, og at knivene kan dreje frit.
ADVARSEL: Brug IKKE en højtryksrenser. Højtryksvand kan lække ind i tætningerne og beskadige elektroniske og mekaniske dele.

Rengør IKKE med alkohol, benzin, acetone eller andre ætsende/flygtige opløsningsmidler. Disse stoffer kan beskadige din Navimow.

For korrekt docking skal du med jævne mellemrum inspicere og rense ladestationen for snavs og mudder. Sørg for, at alle tilslutningsdele af ladestationen, forlængerledningen og strømforsyningen ikke er blokeret.

Har min Navimow regnsensor?

Ja, din Navimow har regnsensor. Regnsensoren reagerer på regnvejr, hvorefter din Navimow indstiller klipningen og kører til ladestationen.

Tjek sensoren en gang om ugen og sørg for, at den ikke er dækket af mudder, græs eller andre genstande. Efter rengøring skal du tørre sensorområdet af, så din Navimow ikke registrerer det som regnvejr.

Hvor kan jeg finde serienummeret (SN) på min Navimow?

Du finder serienummeret her:

  • På siden af den originale transportkasse.
  • På lablet under bunden af robotten
  • I appen. Tryk på “Indstillinger>KLIPPER>Grundlæggende info.”
Hvad er støjniveauet for min Navimow?

Ved græsslåning er det maksimale støjniveau 54dB(A).

Hvad er ydeevnen, når min ​​Navimow klipper skråninger?

Din Navimow kan klippe skråninger, der hælder ca. 21 grader og maksimalt ca. 4,5 grader ud mod kanten af græsplænen.

Kan Navimow køre i regn, sne, hagl og tåge?

Din Navimow kan bruges i regnvejr. For at opnå det bedste klipperesultat, anbefaler vi dog ikke at klippe i regnvejr. Klipning i regn kan få græsset til at klæbe, og din Navimow kan glide. Desuden kan klatter af græsafklip forårsage bare pletter i din græsplæne.

Vi anbefaler ikke klipning i tordenvejr eller sne.

Robotplæneklipperens vandtæthed: IP66
Vandtæt klassificering af ladestation og adapter: IP55

Skal jeg pumpe dækkene/hjulene på min Navimow?

Din Navimow bruger 50 mm off-road gummidæk, som er velegnede til græs og som nemt kan håndtere komplekse haver. Dækkene er massive gummidæk, og de skal derfor ikke pumpes.

Hvilken type batteri bruger min Navimow? Og hvor længe kan batteriet holde?

Din Navimow bruger et Litium batteri. Batteriet har en levetid på mere end 500 opladninger. Efter ca. 500 komplette opladningscyklusser kan du forvente at batteriet har en kapacitet på ca. 70%.

Hvordan forbindes min Navimow til ladestationen under opladning?

Når din Navimow skubbes ind i ladestationen, vil ladestrimlen på din Navimow være i fast kontakt med kontaktlisten på ladestationen. Opladningsprocessen starter og fortsætter, indtil din Navimow er fuldt opladet.

Kan jeg koble min Navimow til flere app-konti?

Pt. er det ikke muligt at koble din Navimow til flere telefoner.

Hvis du vil koble din Navimow til en anden konto, skal du først frakoble den tidligere telefon/app.

Gå til Indstillinger>KLIPPEREN> Fjern binding af enhed.

Hvis din Navimow er bundet til en anden konto, vil en meddelelse poppe op og give dig besked om den tilkoblet konto. Denne indstilling er til for at beskytte din enhed mod f.eks. tyveri.

Problemløsning – klipning

Græsafklip sætter sig fast på klingen?

Det er helt normalt, at græsafklip samler sig i knivene og klippefunktionen påvirkes ikke. Bladene kan stadig dreje rundt om skruerne, når de rammer et fremmedlegeme.

Vi anbefaler at du fjerner græsafklippet løbende, da syren fra græsset kan sløve knivene, og du skal derfor skifte knivene oftere.

Du kan også fjerne det ophobede græsafklip, når du alligevel skal udskifte knivene.

Uanset hvornår du gør det, så vær opmærksom på, at knivene er meget skarpe, så brug evt. nogle kraftige handsker, når du vil fjerne græsafklip.

Min Navimow har ultralydssensor men rammer genstande?

Ultralydssensoren udsender lydbølger, som vil ekko, når de støder på en forhindring. Nok ekko-lydenergi udløser sensoren, og din Navimow vil sænke farten og derefter foretage en forhindringsmanøvre.

Følgende forhold kan resultere i utilstrækkelig ekkoenergi, hvor sensoren derfor ikke udløses:

  • Ultralydssensoren flugter ikke med forhindringen, og skæringsvinklen mellem ultralydssensorcentret og forhindringen er for stor.
  • Forhindringsoverfladematerialet er rynket/porøst.
  • Forhindringen har et lille tværsnit (for eksempel et lille træ).
  • Forhindringsfladen er spejlagtig og har en skrå vinkel.

Hvis du opdager, at ultralydssensoren ikke kan udløses i nærheden af ​​en forhindring, kan du overveje at indkode en klippefri ø i din app.

Bemærk: Hvis din Navimow tester kortet eller er i kantskæringstilstand ved slutningen af ​​en klippeopgave, udløses Ultrasonicsensor/VisionFence ikke. Dette for at sikre, at din Navimow kan køre tæt på en hæk uden at vende om.

Hjulene sidder fast og ikke kan bevæge sig?
  • Tjek om der er meget mudder, græsafklip mm. på hjulene
  • Tjek om hjulet er beskadiget
  • Tjek om der sidder fremmedlegemer fast mellem dækket og skærmen
  • Tjek om der er fremmedlegemer, der har viklet sig rundt om motorakslen
  • Tjek om hjulet sidder fast i blødt underlag såsom sand, grus osv. eller dybe grøfter. Hvis dette er årsagen, kan du indstille den bløde jord som øer, hvor din Navimow ikke skal klippe eller fylde områderne ud for at gøre overfladen jævn og flad
Hvorfor mister min Navimow sit klippeprogram?

Efter at Navimow genstarter nulstilles klippeprogrammet. Dette sker både efter en manuel genstart eller en automatisk genstart efter en software opdatering. Kortet er gemt, du skal blot indkode det ønskede klippeprogram.

 

Min Navimow starter ikke på klippekommandoen med det samme?

Der kan gå flere sekunder før din Navimow starter på klippekommandoen, hvis den har brug for at ændre den planlagte rute. varigheden afhænger af størrelsen og kompleksiteten af ​​dit kort. Ændringen af ruten sker, når din Navimow genstartes, eller når klippeprogrammet er 100% fuldført.

Hvorfor kører min Navimow på græsplænen uden at klippe?

Det kan der være flere årsager til:

  • Bladehalt-sensoren udløses i længere tid. Prøv at sluk den og genstart din Navimow.
  • Satellitsignalet er svagt i nogle arbejdsområder. Hvis satellitsignalet er svagt i mere end et minut, vender Navimow tilbage til ladestationen. Ofte vil din Navimow klippe arealet i de næste klipninger.
  • Hvis der stødes på forhindringer under klipningen, vil din Navimow stoppe klipningen og ændre retning. Fjern genstande fra din græsplæne eller afgræns dem på din app.
  • Hvis græsset er højere end 15 cm, udløses ultrasonicsensoren/Vision Fence, da din Navimow vil opfatte det lange græs som en forhindring. Klip græsset med andre klipperedskaber ned til 6 cm. og genoptag klipningen med din Navimow.
  • Din Navimow er på vej tilbage til ladestationen eller på vej fra ladestationen til det indstillede startpunkt for klipning
  • Der er fremmedlegemer i klemme i knivskiven/i knivene. Tjek og sikre at der er fri passage. Vær forsigtig – knivene er meget skarpe.
Min Navimow kører ind på en afgrænset ø?

Normalt er det på grund af unøjagtig placering, hvis der er svag satellitsignalmodtagelse.
Tjek Navimow-appens såkaldte satellitsignaltermogram for anbefalinger af steder med god satellitmodtagelse.

Min Navimow kan ikke opnå den ideelle klippeeffektivitet eller batteridriftstid, når batteriet er fuldt opladet?

Aktuel klippeeffektivitet eller batteridriftstid er et testresultat testet på et firkantet fladt sted uden forhindringer. Den faktiske ydeevne kan variere på grund af:

  • Din græsplænes udformning herunder skråninger, bump eller flere kanaler for at forbinde forskellige grænser
  • Hyppige retningsændringer i et komplekst kort.
  • Batteriets alder, som naturligt har indvirkning på ydeevnen.

Hvis du ønsker at udskifte batteriet, så kontakt os på 7044 4455.

Min Navimow vender tilbage til ladestationen uden at afslutte klippeopgaven?

Det kan der være flere årsager til:

  • Regnsensoren er udløst
  • Lavt batteriniveau
  • Din Navimow kører udenfor den planlagte klippetid
  • Der er svagt satellitsignal. Det indikeres ved et gult lys på robotplæneklipperen. Se FAQ omkring det blinkende gule lys her.
Knivene stopper med at rotere under klipningen?

Det kan der være flere årsager til:

  • Din Navimow klipper ikke, når den køre tilbage til ladestationen, eller når den går til startpunktet for klipningen.
  • Når græsset er for tykt, vil klippemotoren automatisk gå i selvbeskyttelse og stoppe med at rotere. Hvis det sker, anbefales det at øge klippehøjden eller bruge andre klipperedskaber til at trimme græsplænen til 6 cm eller lavere før klipningen med din Navimow genoptages.
  • Der er fremmedlegemer i klemme i knivskiven eller knivene. Hvis det er tilfældet, skal disse fjernes og knivene vil igen kunne rotere.
  • Når din Navimow undgår en forhindring, vil bump-sensoren lukke knivene midlertidigt ned. Når denne beskyttelsesmekanisme slår fra igen, vil knivene fortsætte med at rotere.
Min Navimow starter klipning uden manuel betjening?
  • Hvis du startede manuel klippetilstand, vil din Navimow fortsætte med at arbejde, indtil at klippeopgaven er fuldført. Når batteriniveauet er lavere end 10%, vender din Navimow automatisk tilbage til ladestationen. Når batteriet er opladet til 85%, vil din Navimow automatisk genoptage den forrige klippeopgave. Når klippeopgaven er fuldt afsluttet, forlader din Navimow den manuelle klippetilstand.
  • Hvis du har indstillet en klippeplan, starter din Navimow automatisk klippeopgaven i henhold til tidsplanen. Når batteriniveauet er lavere end 10%, vender din Navimow tilbage til ladestationen. Når batteriet er opladet til 85%, vil din Navimow automatisk genoptage den forrige klippeopgave, indtil klippeopgaven er fuldført.
  • Når regnsensoren udløses, stopper din Navimow klipningen vender tilbage til ladestationen. Når vandet på regnsensoren er tørt, fortsætter din Navimow klippeopgaven. Din Navimow vil dog ikke genoptage klipningen, hvis det udenfor det planlagte tidsrum for klipning.
Min Navimow bevæger sig ikke i et regelmæssigt mønster i visse områder?

Dette er normalt, hvis der er forhindringer i et område. Din Navimow justerer automatisk sit bevægelsesmønster omkring forhindringer. Vi anbefaler dig derfor at fjerne ting, der ligger på din græsplæne, eller at du afgrænser dem på din app.

Klipningen er ujævn eller pletvis?

Hvis din Navimow begynder at klippe ujævnt eller pletvis kan det skyldes flere ting.

  • Den forudindstillede klippeplan er ikke tilstrækkelig. Dette kan afhjælpes ved at du justere klippetiden efter størrelsen af ​​klippeområdet. Sørg for, at der er tilstrækkelig tid til, at din Navimow kan udføre sin opgave.
  • Knivene på din Navimow trænger til at blive udskiftet, da de er blevet for sløve.
  • Græsset er for højt – indstil klippehøjden til et højere niveau og sænk den derefter gradvist til den ønskede højde.
  • Knivene kan ikke dreje normalt. Det kan skyldes, at knive og knivskive trænger til en rengøring.
    • Se hvordan du skal rengøre din Navimow her

Hvis din Navimow fortsat klipper ujævnt, så kontakt os på 7044 4455.

Min Navimow kører udenfor grænsen?

Det kan der være flere årsager til:

  • Hvis hjulene er dækket af en masse mudder eller græsafklip, kan din Navimow miste grebet. Dette afhjælpes ved at rengøre hjulene.
  • Klippegrænsen er sat på en skråning. Hvis den er det, så juster grænsen og sørg for, at hældningen langs grænsen ikke overstiger 10%.
  • Ladestationen eller antennen er tildækket eller blokeret. Hvis det er tilfældet, skal du fjerne alle forhindringer, der dækker, blokerer eller omgiver ladestationen eller GNSS-antennen.
  • Der er noget, der blokerer/dækker din Navimows overflade. Hvis Navimow er tildækket kan den ikke fange satellitsignalet ordentligt.

Problemløsning – batteri og opladning

Min Navimow vender ikke automatisk tilbage til ladestationen?

Under daglig brug kan returneringsfejl lejlighedsvis ske. Det sker typisk fordi satellitsignalet bliver forstyrret. Sker det ofte så kan det skyldes følgende:

  • Svag modtagelse af satellitsignal
    • Sørg for, at antennen er installeret på et åbent sted for at få god modtagelse af satellitsignaler.
    • Fjern alt, der blokerer din Navimow’s overside, så den kan modtage signal.
  • Udfordring med signalkommunikationen mellem din Navimow og ladestationen.
    • Fjern de forhindringer i nærheden af ​​ladestationen, der forstyrrer signalkommunikationen.
  • Ladestationen og antennen er blevet flyttet siden kortlægningen
    • Fastgør ladestationen og antennen og opbyg et nyt kort.

Hvis udfordringen fortsætter beder vi dig kontakt os på 7044 4455.

Min Navimow viser konstant rødt lys efter reparation?

Hvis din Navimow og ladestation konstant lyser rødt efter reparation, indikerer det, at din Navimow og ladestationen ikke er synkroniseret. I så fald skal du kontakte os på 7044 4455.

Min Navimow kan ikke tænde?

Kontroller om batteriet er dødt. Det anbefales at lade den op manuelt i ladestationen. Prøv at tænde for den efter opladning.

Hvis den stadig ikke kan tændes efter opladning så kontakt os på 7044 4455.

Hvorfor står min Navimow på venstre/højre side af ladestationen i stedet for at køre ind i ladestationen?

Din placering af ladestationen er forkert. Ladestationen kan have flyttet sig, hvis ikke den har været fastgjort, eller den kan være blevet placeret i et ikke-velegnet område ved installation.
Flyt ladestationen til et mere egnet sted og kod et nyt kort, så grænserne igen passer.

Hvis du selv har foretaget installationen kan du med fordel kontakte os for en pris på en geninstallation. Hvis vi har lavet installationen, så kommer vi naturligvis og retter op på installationen uden beregning.

Min Navimows arbejdstid blev forkortet efter fuldt opladning?

Normalt ældes batteriet efter lang tids brug, og arbejdstiden bliver forkortet. Efter ca. 500 ladninger skal du forvente en batterikapacitet på ca, 70%. Desuden kan arbejdstiden blive forkortet, hvis du kører på en græsplæne med komplekse forhold, såsom langt græs, kompliceret layout osv. Hvis du mener, at der er behov for at batteriet bliver skiftet, så kontakt os på 7044 4455.

 

Min Navimow vil ikke oplade?

Hvis din Navimow hverken viser lyseffekter eller tænder, når den er tilsluttet en fungerende ladestation, tyder det på, at din Navimow har en opladningsfejl. Det kan skyldes:

  • En kortslutning – hvis din Navimow ikke bliver genopladet, så er det meget sandsynligt, at der er sket en kortslutning. I dette tilfælde kræver det, at du kontakter os på 7044 4455.
  • Omgivelsestemperaturen er for høj eller for lav til, at Navimow kan oplades. Når omgivelsernes temperatur er over 40℃ eller under 5℃, kan din Navimow ikke oplades. Vi anbefaler, at du opbevarer din Navimow indendørs, i et frostfrit/isoleret skur eller lignende, indtil temperaturen igen er over 5℃ eller under 40℃.
Ladestationen virker ikke?

Det kan der være flere årsager til.

  • Batteriet har en indbygget temperaturbeskyttelsesfunktion. Temperaturbeskyttelsen aktiveres ved 0 og 40°C, og batteriet oplades ikke, medmindre temperaturen når 5 ℃ og er under 40℃.
  • Ladestationen er ikke tilsluttet strømforsyning. Tjek strømforsyningen.
  • Kontaktlisten er beskidt. Ladestationen og Navimow kan derfor ikke forbindes. Rens kontaktlisten for skidt.
Opladningstiden og klippearbejdet er kraftigt reduceret?

Batteriets levetid afhænger af, hvor ofte din Navimow bruges og den samlede arbejdstid. Jo hyppigere, jo mere reduceres batteriets kapacitet. Det er normalt for batteridrevet enheder.

Batteriet kan bevare mere end 70% af sin oprindelige kapacitet ved 500 komplette opladningscyklusser. Hvis driftstiden er væsentligt kortere end normalt efter fuld opladning, og hvis din Navimow klipper utilfredsstillende, anbefaler vi dig at kontakte os for en udskiftning af batteriet.

Problemløsning – App

Min Navimow blinker gult?

Hvis din Navimow blinker gult en gang i mellem, og den nemt kan finde hjem til ladestationen, så behøver du ikke bekymre dig. Det er et lejlighedsvist problem, der kan opstå under daglig brug.

Hvis din Navimow blinker gult under klipning, hjemtagning eller opsætning indikerer det, at satellitsignalet er svagt. I Navimow-appen kan du se et såkaldt satellitsignaltermogram. Termogrammet viser, hvor satellitsignalet er godt og dermed, hvor app’en vil anbefale, at du placerer antennen.

Hvis din Navimow derimod konstant har problemer med satellitsignalmodtagelse, kan der være flere årsager.

  • Satellitsignalet bliver blokeret i haven
    • Kontroller at antennen er installeret i et åbent område
    • Opret en afgrænset ø, hvor satellitsignalet er blokeret
  • Firmwareversionen af ​​din plæneklipper er for gammel
    • Tjek om der er en opdatering af firmware i din Navimow-app
      • Hvis ja, opgrader din Navimow’s firmware til den nyeste version
  • Hardwaren på GNSS-antennen er defekt
    • Tjek lyseffekten af ​​GNSS-antennen. Hvis antennens lyseffekt ikke vises, er der et problem med GNSS-antennen.

Hvis GNSS-antennen er defekt eller din robotplæneklipper bliver ved med at blinke gult og have sporadiske udfald så kontakt os på 7044 4455.

Min Navimow kan ikke oprette forbindelse til et Wi-Fi-netværk?
  • Din Navimow kan være for langt væk fra netværket. Flyt din Navimow tættere på netværket.
  • Tjek, om din router kan udsende et 2,4 GHz Wi-Fi-netværk. Navimow kan kun oprette forbindelse til 2,4 GHz Wi-Fi-netværk.
  • Tjek, om din Navimow-app har fået tilladelse til at oprette forbindelse til Wi-Fi. Hvis ikke, bedes du give tilladelse til det i din app.
Jeg kan ikke oprette forbindelse til min Navimow via Bluetooth?

Det kan der være flere oversager til.

  • Tjek appen. Sørg for, at du bruger Navimow-appen, og ikke Segway-ninebot-appen.
  • Tjek, om din telefons Bluetooth-forbindelse er slået til. Hvis ja, så skal du kontrollere, om din Navimows serienummer vises under “Min enhed”, “Tilgængelig enhed” eller “Flere enheder”. Formatet på serienummeret er S2RXXXXXXX.
  • Tjek, om du har åbnet adgangstilladelsen til Bluetooth og Placering for Navimow-appen. For at åbne tilladelsen skal du gå til Indstillinger på din smartphone.
    • For iOS skal du rulle ned på applisten for at finde Navimow. Tryk på Navimow-appen for at åbne adgangstilladelsen til Bluetooth og Placering.
    • For Android, se venligst ” Skift apptilladelser på din Android-telefon “.